Pneuservis
Jaké používáme vybavení pro přezutí a vyvážení pneumatik?
- Zvedák s nízkým přísdvihem Hunter Engineering
- Rázový utahovák
- Zouvačka Hunter Engineering
- Vyvažovačka Hunter Engineering
- Myčka kol Drester
- Momentový klíč
- Spotřební materiál (vazelína, montážní pasta)
Jak probíhá přezutí pneumatik?
Zákazník nebo mechanik najede na přezouvací stání, zvedne auto hydraulickým nízkoprofilovým zvedákem a povolí všechna kola rázovým utahovákem. Zákazníka rádi přivítáme v příjmací kanceláři v prvním patře.
Mezitím mechanik demontované kolo vloží do šetrné myčky a umyje pomocí jemného granulátu. Poté na zouvačce provede demontáž pneumatiky z disku. Nově montovaná pneumatika se musí namazat speciální pastou (RunFlat* pneumatiky – sprejem pro RFT*), musí být vyměněn ventil pro nahuštění vzduchem či pneu-mixem. Obutý komplet se namontuje zpět už na ošetřené dosedací plochy měděnou vazelínou. Kola se utahují rázovým utahovákem a nakonec dotáhnou momentovým klíčem na předepsaný moment. Kola uložíme do zavazadlového prostoru v nových pytlích nebo je uskladníme v naší provozovně.
Jak probíhá odstranění vibrací z pneumatik ?
V této oblasti je nezbytně nutné použít fén nebo horkovzdušnou pistoli k utěsnění okrajů. Teplo slouží dvěma účelům. Za prvé pomáhá odpařovat zbývající roztok alkoholu/vody zpod okrajů a za druhé činí plast pružnějším, aby se mohl obrysovat do tvaru světla. Buďte opatrní, pokud používáte k zahřívání plastu horkovzdušnou pistoli. K aplikaci materiálu je potřeba jen malé množství tepla. Pokud použijete příliš mnoho tepla, můžete poškodit povrch plastu.
Do kdy je nutné jezdit na zimních pneumatikách?
Motoristé mají povinnost vybavit vozidlo od 1. listopadu do 31. března na všech vozovkách zimními pneumatikami, a to za předpokladu, že se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy, nebo v případě, kdy je možné dle počasí předpokládat, že tato situace nastane v době provozu vozidla na komunikacích. V úseku platnosti označených dopravní značkou "zimní výbava" - C15a/C15b, je povinnost zimní pneumatiky použít bez ohledu na povětrnostní podmínky.
Vozidla s hmotností do 3500 kg mají povinnost použít zimní pneumatiky na všech kolech s hloubkou dezénu nejméně 4 mm. Motorová vozidla s hmotností nad 3500 kg pak musí mít zimními pneumatikami opatřena všechna kola hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly a minimální hloubkou dezénových drážek 6 mm.
Jak probíhá odstranění vibrací ?
DIAGNOSTIKA PNEUMATIK - CO ZNAMENÁ DIAGNOSTIKA PNEUMATIK?
Diagnostika pneumatik zjištuje nejvyšší body vibrací a boční tah pneumatik funkcí Smart Weight. Upozorní, kde se problém na pneumatice nachází. Díky tomuto systému a vyškolenému personálu dokážeme rozmístit vyvážená kola po autě tak, aby nevznikaly žádné nepříjmené vibrace, nebo, aby nevznikal boční tah na rovné silnici. Při absolvování diagnostiky, Vám předáme protokol o stavu pneumatik před servisem a po servisu.
- Nejmodernější vyvažovačka Hunter
- Přítlačný válec s funkcí Smart Weight
- Aktivace technického modu Hunter
- Myčka kol
JAK PROBÍHÁ DIAGNOSTIKA?
Nejprve celé kolo umyjeme pomocí jemného granulátu. Poté ho opticky prohlédneme, abychom vyloučili jasnou závadu. Kolo namontujeme na moderní vyvažovačku Hunter a zadáme potřebné údaje pomocí laserových ramínek. Dohustíme pneumatiku na předepsaný tlak. Kolo se na Hunteru vyvažuje statickým vyvažováním (běžné vyvažovačky vyvažují danymickým způsobem). Po změření statického vývažku se sepne přítlačný válec, který simuluje vozovku a zatlačí na pneumatiku ve třech fázích (málá zátež, střední a vysoká). Nejvyšší zátěž tlačí 640Kg a to v obou směrech. Díky třem senzorům (uprostrřed a na krajích ) se rozpozná největší valivý odpor a upozorní, kde se na pneumatice problém nachází. Informace předáme zákazníkovi a mechanik s ním zkonzultuje závadu a případné vyřešení problému.
JAK SE ŘEŠÍ PROBLÉM?
Nejprve se pneumatika označí čárou pomocí pneu-křídy tak, jak je umístěna na disku a disk se označí v poloze, ve které je umístěn na vyvažovací hřídely (označení je nutné kvůli diagnostice kola).
Sejmeme kolo z vyvažovačky a demontujeme pneumatiku z disku. Disk namontujeme zpět na vyvažovačku, pomocí laserového ramínka naměřeníme dosedací plochy na disku a zjistíme nejvyšší odchylku disku v mm (tento krok je velice důležitý, protože ukáže největší valivý odpor disku). Pneumatiku vrátíme na disk v té samé poloze, jak byla označená čárou na disku a dohustíme opět na předepsaný tlak a disk umístíme na vyvažovací hřídel přesně do polohy, ve které byl před domontáží kola z vyvažovačky.
V tuto chvíli máme naměřené hodnoty největšího valivého odporu pneumatiky a samotného disku. Opět celé kolo vyvážíme přítlačným válcem pomocí funkce Smart Weight. Nyní nám diagnostika ukáže, v jaké poloze nejvhodněji nazout pneumatiku na disk, aby vznikly co nejmenší vibrace. Tudíž si správné místo na pneumatice označíme pneu-křídou a to samé uděláme na disku. Pneumatiku vypustíme a odrazíme od dosedacích patek z disku, disk upneme v čelistech zouvačky a pneumatiku pootočíme přesně tak jak jsme si označili, aby vyvážení bylo co nejpřesnější. Po absolvování diagnostiky, zákazníkovi předáme protokol o stavu pneumatik před servisem a po servisu, a také jsou rozmístěny pneumatik po voze.
KDY JE TŘEBA ŘEŠIT DIAGNOSTIKU PNEUMATIK?
Diagnostiku doporučujeme provádět, když při zvýšené rychlosti vznikají vibrace do volantu, pokud při jízdě vzniká dál boční tah a máte-li pocit, že pneumatika není v dobrém technickém stavu.
MOHU SI NECHAT VYVÁŽIT PNEUMATIKY PŘÍTLAČNÝM VÁLCEM, BEZ PROVEDENÍ DIAGNOSTIKY?
Ano. Preventivní vyvážení s přítlačným válcem doporučujeme především pro těžké SUV a Off-road vozy, u kterých problémy s vibracemi či bočním tahem vznikají nejčastěji. Vyvážení s přítlačným válcem také doporučujeme u sportovních vozů, u kterých je rovněž dobré provést Aktivaci technického modu.